NLCS Civil 3d stijlen

De NLCS vormt de basis voor alle programma’s in de InfraCAD Suite. In dit forum kunt u terecht voor vragen en antwoorden over de NLCS binnen de verschillende InfraCAD programma’s.

Moderators: Anton, Bram, Henk


Topic author
WTH_MGA
Berichten: 4

NLCS Civil 3d stijlen

Berichtdoor WTH_MGA » wo 26 apr 2017, 15:47

Beste,

Het zou super handig zijn als er een functie zou zijn die automatisch Civil 3d stijlen aanmaakt cf. de NLCS.

Stel je maakt Section views van je Corridor en surfaces en je ziet dat er elementen ontbreken omdat er nog geen stijlen zijn toegewezen.

Als de juiste stijl nog niet bestaat moet je die dus aanmaken. Je moet handmatig door alle instellingen, zoeken naar de juiste lagen en dan tot de conclusie komen dat de juiste laag nog niet bestaat waardoor je weer helemaal terug moet en eerst de laag moet aanmaken met InfraCAD. Kost zoveel onnodige tijd!

Ik wil voorstellen om een knop toe te voegen die op basis van de geselecteerde laag stijlen aanmaakt.
Section Style,
Link Style (evt met label bij bijv. talud),
Shape Style (met de juiste hatch),
Feature Line Style (met bijbehorende projection, zoals een geleiderail)

Alle lagen worden in de stijl juist toegewezen en je dwarsprofiel komt er cf. NLCS uit te zien!

Je kunt natuurlijk een template gebruiken met alle mogelijk denkbare stijlen, maar ik werk liever met een zo leeg mogelijke tekening.

Graag hoor ik of dit toe te voegen is!

Wouter


Anton
Berichten: 78

Re: NLCS Civil 3d stijlen

Berichtdoor Anton » ma 01 mei 2017, 09:08

Beste Wouter,

De template vanuit de gebruikersgroep is al voorzien van talloze stijlen conform NLCS. Hier is de afgelopen jaren heel veel tijd ingestoken. Om dit om te zetten naar een applicatie die on the fly stijlen aanmaakt, zal misschien wel 10x zoveel tijd kosten. Dat is niet efficiënt en zal ook niet 100% dekkend zijn voor wat gewenst is aan stijlen.

Als je je tekening zo leeg mogelijk wilt houden, dan kun je het beste de stijlen importeren uit de bestaande NLCS template zodra je ze nodig hebt.

  

NLCS workshop - Landmeter